• HOMEPAGE
  • UNIVERSITY
  • ACADEMICS
  • OPEN EDUCATION
  • STUDENT AFFAIRS
  • RESEARCH
  • CAMPUS LIFE
  • LIBRARY
  • WEBMAIL
  • DIRECTORY
  • EVENTS
  • ANNOUNCEMENTS
  • ACADEMIC CALENDAR
  • PROSPECTIVE STUDENTS
  • FACULTY & STAFF
  • ALUMNI
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • PROSPECTIVE STUDENTS
  • FACULTY & STAFF
  • ALUMNI
  • QUALITY
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu University
  • UNIVERSITY
    Anadolu University
    Rektörlük Önü
    Quick Links
    • Library
    • Webmail
    • Dining
    • Restaurants
    • Directory
    • Events
    • Announcements
    • Academic Calendar
    • About Anadolu
    • Administration
    • Internal Audit Unit
    • Office of Secretary General
    • Administrative Units
    • Boards - Commissions
    • Corporate Communications
    • Right to Information
    • Satın Alma
    Eskişehir Academy of Economic and Commercial Sciences, founded in 1958, formed the basis of Anadolu University. The Academy was replaced by Anadolu University in 1982, which has gained a well-deserved place as a modern, dynamic and innovative institution among the largest universities not only in Türkiye, but also in the world.
  • ACADEMICS
  • OPEN EDUCATION
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Quick Links
    • Anadolum eKampüs
    • Second University
    • OESSupport
    • Global Campus
    • Apply Now
    • Student Login
    • Open Education System
    • Programs In Türkiye
    • Programs Abroad
    • Admission
    • Akademik Takvim
    • Contact Info
    • Local Bureaus for Open Education Sevices in Türkiye
    Anadolu University Open Education System plays an essential role in overcoming educational problems of Türkiye not only by providing open and distance education to 1 million active students and 3.5 million graduates but also by developing specific projects. Besides with those numbers, the system is among the mega universities of the world. By the constantly renewing method of open and distance education, it implements many initiatives and innovations in the Turkish Higher Education System.
  • STUDENT AFFAIRS
  • RESEARCH
    Araştırma
    Araştırma
    Quick Links
    • Library
    • Webmail
    • Dining
    • Restaurants
    • Directory
    • Events
    • Announcements
    • Academic Calendar
    • Units
    • Centers
    • TÜBİTAK Projects
    • Journals
    • Board of Ethics
    • Scientific Research Projects
    • ARINKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • CAMPUS LIFE
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Quick Links
    • Library
    • Webmail
    • Dining
    • Restaurants
    • Directory
    • Events
    • Announcements
    • Academic Calendar
    • Social Facilities
    • Culture and Arts Centers
    • Museums
    • Sports Facilities
    • Ensembles
    • Student Clubs
    • Campus Information
    • Photo Gallery
    At Anadolu University, social and cultural activities are as important as education and scientific research. The University frequently holds scientific events such as conferences, seminars, panels, congresses and symposia, and cultural activities such as exhibitions, stage performances and concerts. In addition to smaller conference halls in each unit, Atatürk Culture and Arts Center, Congress Center and Cinema Anadolu on Yunusemre Campus house many activities throughout the year.

CHILD AND DRAMA

  • Home Page
  • Academics
  • Faculties
  • Open Education Faculty
  • Child Development
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Child And Drama
  • Description
Back

Description

Course Title Course Code Semester Required/Elective Theory + Practice ECTS
Child And Drama ÇGE203U III. SEMESTER Required Courses 0+0 6.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Required Courses
Course Instructor(s) PROF. DR. ALİ ÖZTÜRK
Mode of Delivery Distance Education
Prerequisites There is no prerequisite or co-requisite for this course.
Courses Recommended N/A
Reading List Akın, M. 81993). Farklı Sosyoekonomik Düzeylerdeki İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerine Yaratıcı Dramanın Etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.Aykaç, N. (2006). Okul Öncesinde Yaratıcı Drama ve Oyunla Kavram Öğretiminin Öğrencilerin Öğrenme Düzeyi ve Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu. Kıbrıs.Cömertpay, B. (2006). Dramanın 5-6 Yaş Grubu Çocukların Dil Edinimine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.Çetingöz, D. ve Cantürk Günhan, B. (2011). Drama Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Drama Etkinlikleri Planlama Becerilerine Yönelik Görüşleri Üzerindeki Etkileri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7:1 1, Haziran 2011, ss.89-99.Eshach, H. ve Fried, M. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14 (3), 315-336.Gönen, M. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması. Türkiye 1. Drama Liderler Buluşması. Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi, s:34-40. Ankara.Güven, İ. (2008). Okulöncesi Drama Etkinliklerinde İlkeler. A. Öztürk (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Hong, S. Y. ve Diamond, K. E. (2012). Two approaches to teach_ng young children science concepts, vocabulary, and scientific problem-solving skills. Early Childhood Research Quarterly, 27(2), 295-305.Köksal-Akyol, A. (2003a). Drama ve Dramanın Önemi. Türk Eğitim Bilimleri, 1(2), 179-190.Mangır, M. ve Çağatay Aral, N. (1991). Alt ve Üst Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Dokuz Yaş Çocuklarının Yaratıcılıklarını Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim,79, Cilt:15. Ankara.Ömeroğlu-Turan, E. ve Can-Yaşar, M. (1999). Okul Öncesi Eğitimde Drama Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen El Kitabı, s: 91-110, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.Ömeroğlu, E. (1990). Anaokuluna Giden 5-6 Yaşlarındaki Çocukların Sözel Yaratıcılıklarının Gelişimine Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Özbek, G. (2014). Drama in Education: Key Conceptual Features. Journal of Contemporary Educational Studies, 65 (1),45-61.Öztürk, A. (2001). Eğitim-Öğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Yaratıcı Drama. Anadolu Üniversitesi Kurgu Dergisi.18, 251-259.Posner, G. J., Strike, K A., Hewson, P. W. ve Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a Scientific Conception: Toward a Theory of Conceptual Change. Science Education, 66, 211-227.
Assessment Methods 1 Midterm and 1 Final Exam.
Work Placement N/A
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ABOUT ANADOLU
  • About Anadolu
  • Office of Secretary General
  • Boards
  • Information and Documents
  • İletişim Bilgileri
  • ACADEMICS
  • Open Education System
  • Faculties
  • Graduate Schools and Institutes
  • Vocational Schools
  • Schools
  • OPEN EDUCATION
  • Open Education System
  • Programs in Türkiye
  • Programs Abroad
  • Admission
  • Academic Calendar
  • Learning Environments
  • About Examinations
  • Student Guides
  • STUDENT AFFAIRS
  • Academic Calendar
  • RESEARCH
  • Units
  • Research Centres
  • Science and Life
  • CAMPUS LIFE
  • Social Facilities
  • Culture and Arts Centers
  • Museums
  • Sports Facilities
  • Ensembles
  • Student Clubs
  • Campus Services
  • Photo Gallery
Android Application iOS Application
© 2025 Anadolu University - All rights reserved.