• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Açıköğretim Sistemi
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi: Giriş; Pazarlamanın Tanımı ve Özellikleri; Pazarlamanın Amacı; Pazarlama Talep İlişkisi; Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Geçmişi; Sağlık Hizmetleri Neden Farklıdır; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önem Kazanmasına Neden Olan Gelişmeler; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Nedenleri; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önündeki Engeller; Pazarlama İle İlgili Eleştiriler.
2. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları: Giriş; Tüketici, Müşteri ve Hasta Kavramları; Tüketici Davranışının Anlamı ve Temel Kavramlar; Tüketici Karar Verme Süreci; Sağlık Hizmetleri Pazarında Pazar Bölümlendirme ve Talep Yönetimi; Tüketicilerin Sınıflandırılması ve Tüketici Davranışını Etkileyen Temel Faktörler; Tüketici Satın Alma Davranışının Türleri; Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti ve Ölçümü.
3. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması: Giriş; Stratejik ve stratejik yönetim, Stratejik yönetim, Stratejik yönetim süreci, Sağlıkta stratejik yönetim ve modelleri, Stratejik planlama, Stratejik düşünme ve stratejik planlama, Stratejik planlama süreci.
4. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması: Stratejik Pazarlama Planlaması ve Süreci.
5. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları: Giriş; Pazarlama Bilgi İhtiyacı ve Bilgi Sistemi; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemi; Pazarlama Araştırmasının Anlamı ve Önemi; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırması.
6. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları: Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi İlişkisi; Pazarlama Araştırmalarının Uygulama Alanları ve Türleri; Pazarlama Araştırma Süreci.
7. Haftalar Ara Sınav
8. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri: Giriş; Pazar Bölümlendirme; Pazar Hedefleme ve Konumlandırma; Büyüme Stratejileri.
9. Haftalar Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma Stratejileri: Giriş; Ürün Kavramı ve Sınıflandırılması; Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması; Sağlık Kurumları İçin Ürün/Hizmet Karması; Yeni Mamul ve Hizmet Geliştirme Süreci; Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri; Tüketici Kabul Süreci; Sağlık Hizmetlerinde Ürün Yaşam Seyri; Ürün Yaşam Seyrini Değiştirmek; Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma; Fiyatlandırma Kararlarını Etkileyen Faktörler; Fiyatlandırma Süreci; Fiyatlandırmanın Amaçları; Temel Fiyatlandırma Yöntemleri; Fiyatlandırma Stratejileri; Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma Uygulamaları.
10. Haftalar Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma: Giriş; Dağıtım ve Dağıtım Kanalları; Dağıtım Kanallarının Faydaları; Dağıtım Kanalı Alternatifleri ve Dağıtım Kanalı Seçiminde Etkili Olan Faktörler; Ürün Açısından Dağıtım Kanalı Alternatifleri; Tüketim Mallarında Dağıtım Kanalı Alternatifleri.
11. Haftalar Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma: Endüstriyel Mallarda Dağıtım Kanalı Alternatifleri; Hizmetlerde ve Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Bütünleşmiş Dağıtım Kanalı Sistemi; Başlıca Dağıtım Politikaları; Fiziksel Dağıtım; Tutundurma; Pazarlama İletişimi ve İletişim Sistemi; Tutundurma ve AIDA Modeli; Tutundurma Karması Elemanları.
12. Haftalar Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar: Giriş; İlişki Pazarlaması; İlişki Pazarlaması Kapsamında İlişki Kurulan Kişi ve Kuruluşlar; İlişki Pazarlamasının Tarihsel Gelişimi; İlişki Pazarlamasının Faydaları; İlişki Pazarlamasının Unsurları; İlişki Pazarlamasının Odakları; İlişki Pazarlaması ile İşlemsel Pazarlama Arasındaki Farklılıklar.
13. Haftalar Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar: İlişki Pazarlama Anlayışının Müşteri Bağlılığı İle İlişkisi; Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İlişki Pazarlaması; İlişki Pazarlamasının Geleceği; Müşteri İlişkileri Yönetimi; Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amaçları; Müşteri İlişkileri Yönetimi Sorumlulukları; Gerilla Pazarlaması; Sağlık Hizmetlerinde Gerilla Pazarlaması; Nöropazarlama.
14. Haftalar Dönem Sonu Sınavı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.