• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

AFET PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Açıköğretim Sistemi
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Acil Durum Ve Afet Yönetimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Afet Psikolojisi Ve Sosyolojisi
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Afet Psikolojisi Ve Sosyolojisi ADY114U II.YARIYIL Zorunlu Dersler 0+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı Doç Dr.Zerrin SUNGUR TAŞDEMİR
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan eğitim
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Karancı, A.N. (2008). Afet zararlarını azaltmadapsikolojinin önemi. M. Kadıoğlu & E. Özdamar(Eds.) içinde, Afet Yönetiminin Temel İlkeleri(ss. 51-58). Ankara: JICA Turkey OfficePublishing No: 2.Karancı, A.N., Akşit, B., Anafarta, M., & Oğul, M.(1999). Depreme karşı hazırlıklı olmak içinöğretme ve uygulama kılavuzu: Eğitici el kitabı.Milli Eğitim Bakanlığı, Çıraklık ve Yaygın EğitimGenel Müdürlüğü, Ankara.Mağden, Ç., Ademhan, Ç., Şavur, E., Yeniokatan,İ., Kılıç, M., Gözden, M., …Yüksel, S. (2008).Afetlerde psikososyal destek uygulama rehberi.Ankara: Türk Kızılayı.İkizer, G., & Gül, E. (2017). “Afetlerin yetişkinlerüzerindeki psikososyal etkileri”, Türkiye KlinikleriPsikoloji Özel Dergisi, 2(3), 172-179.İkizer, G., Karancı, A. N., & Doğulu, C. (2016).“Exploring factors associated with psychologicalresilience among earthquake survivors fromTurkey”, Journal of Loss & Trauma, 21(5), 384-398.Karancı, A. N., Işıklı, S., Aker, A. T., Gül, E. I.,Erkan, B. B., Özkol, H., & Güzel, H. Y. (2012).“Personality, posttraumatic stress and traumatype: Factors contributing to posttraumaticgrowth and its domains in a Turkish communitysample”, European Journal of Psychotraumatology,3. doi:10.3402/ejpt.v3i0.17303Gökler, I. (2007). “Çocuklar için Sosyal DestekDeğerlendirme Ölçeği Türkçe formununuyarlama çalışması: Faktör yapısı, geçerlik vegüvenirliği”, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi,14(2), 90-99.Gökler Danışman, I., & Okay, D. (2017). “Afetlerinçocuk ve ergenler üzerinden etkileri ve müdahaleyaklaşımları”, Turkiye Klinikleri J Psychol-SpecialTopics, 2(3), 189-197.Gökler Danışman, I., Yıldız, N., & Yiğit, İ. (2017).“Development of a coping with stress scalefor non-western population of children andadolescents”, Anxiety Stress Coping, 30(6), 687-701.Akgüngör, A. Ç. (2011). 17 Ağustos 1999 Depremindeİki Çimento Fabrikası- Bir Afet Sosyolojisi Çalışması,Beta Yayınları, İstanbul.Kasapoğlu, A. ve Ecevit M. (2001). DepreminSosyolojik Araştırması, Ankara: Ümit.Odabaş, Z.Y. (2014). “Women, Disaster and Violence:The Case of Van Earthquake Turkey”, XVIII ISAWorld Congress of Sociology Yokohoma, Japan 13-19 July.Odabaş, Z.Y. (2014). 2011 Van Depremi’ninSosyolojik İncelenmesi (2012-2014) AtatürkÜniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi.Odabaş, Z.Y. (2011). Sürdürülebilir Afet Yönetimive Kadın (e kitap), Ankara: Ankara ÜniversitesiYayınları.Odabaş, Z.Y. (2012). “Afet ve Şiddet”, I. UluslararasıŞiddetin Önlenmesi Sempozyumu, Erzurum, 28-29 Haziran Erzurum.Odabaş, Z.Y. (2014). “Women, Disaster and Violence:The Case of Van Earthquake Turkey”, XVIII ISAWorld Congress of Sociology Yokohoma, Japan13-19 July.Odabaş, Z.Y. (2015). Depremin Sosyolojik İncelenmesi:2011 Van Depremi, Atatürk Üniversitesi BilimselAraştırmalar Projesi kapsamında yürütülenprojenin sonuç raporu, s. 6-35.Odabaş, Z.Y. , G. Ertong, (2011). “Kuş Gribinin SosyalEtkileri: Türkiye ve Endonezya Karşılaştırması”,Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, Cilt: 14. Sayı:1, ss.193-212.Odabaş, Z.Y. (2010). Sürdürülebilir Afet Yönetimi veKadın, Ankara: Ankara Üniversitesi RektörlüğüYayınları, No: 256.Odabaş, Z.Y. (2014). Children As New Witnessof Disasters: Drawing the Experiences of VanEarthquake 2011 Turkey, XVIII ISA WorldCongress of Sociology Yokohoma, Japan 13-19 JulyTiryakioğlu, M. (2016 a). Afetlerle Kalkınma:Tecrübeler, Politikalar ve Beklentiler, Ankara: EfilYayınevi.Tiryakioğlu, M. (2016 b). Kalkınma PolitikalarınınTasarımında Afetleri Dikkate Almak: TürkiyeÜzerine Bir Tartışma, içinde Ed. MuradTiryakioğlu, Afetlerle Kalkınma: Tecrübeler,Politikalar ve Beklentiler, Ankara: Efil Yayınevi.Tiryakioğlu, M. (2018). Afetlerle KalkınmanınSosyal, Sektörel ve Bölgesel Boyut, İstanbul: KoçÜniversitesi Yayınları.Yavuz, A. ve Dikmen, S. (2015). “Doğal AfetlerinZararlarının Finansmanında Kullanılan AfetÖncesi Finansal Araçlar”, Marmara ÜniversitesiSiyasal Bilimler Dergisi, 3(2): 303-322.
Değerlendirme 1 Arasınav ve 1 Dönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için staj veya uygulama yoktur.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.