• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

INTERNATİONAL BUSİNESS (ULUSLARARASI İŞLETME YÖNETİMİ)

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İngilizce İşletme Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • International Business (Uluslararası İşletme Yönetimi)
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Küreselleşme ve uluslararası işletmecilik kavramını açıklar.
  • Uluslararası ticaret ve yatırım ile ilgili temel kavramları betimler ve aralarındaki farkları açıklar.
  • Yerel işletmelerin daha az kaygı duyduğu, fakat uluslararası işletmelerin sürekli karşı karşıya kaldığı riskleri açıklar.
  • Uluslararası işletmecilikte faaliyet gösteren şirket türlerini saptar.
  • İşletmelerin uluslararasılaşma stratejileri izlemelerinin nedenlerini özetler.
  • Küreselleşme sürecinin pazarları ve işletmelerin uluslararasılaşmasını nasıl etkilediğini betimler.
  • Küreselleşmenin tarihsel aşamalarını betimler.
  • Pazarların küreselleşmesini, harekete geçiren etmenler, unsurları, toplumsal ve işletme düzeyindeki sonuçları açısından açıklar.
  • Pazarların küreselleşmesini harekete geçiren etmenlerden birisi olarak teknolojik gelişmeleri açıklar.
  • Uluslararası değer zinciri faaliyetlerini betimler.
  • Çokuluslu işletmelerin faaliyet gösterdikleri farklı sosyo-kültürel çevreleri ayırt eder.
  • Kültürü betimler ve ulusal kültür ve alt kültürlerin önemini açıklar.
  • Kültürün unsurlarını saptar ve bu unsurların dünya çapındaki işletme faaliyetlerini nasıl etkilediğini betimler.
  • Kültürel değişimi betimler ve şirketlerin ve kültürlerin birbirini nasıl etkilediğini açıklar.
  • Kültürleri sınıflandırmak için kullanılan iki ana çerçeveyi betimler ve bunların uygulamalarını örnekler.
  • Küreselleşmenin doğal sonucu olarak kültürel değişimi en çok etkileyebilecek endüstrileri saptar, sorgular ve tartışır.
  • Çokuluslu işletmelerin faaliyet gösterdikleri farklı siyasal ve yasal çevreleri ayırt edebilir.
  • Temel siyasal sistem türlerini betimler.
  • Çokuluslu işletmeler için siyasal riskin ana nedenlerini ve işletme yöneticilerinin bunların etkilerini nasıl azaltabileceğini saptar.
  • Temel yasal sistem türlerini listeler ve bunların farklılıklarını açıklar.
  • Çokuluslu işletmelerin karşılaştıkları önemli yasal ve etik konuları betimler.
  • Çokuluslu işletmelerin karşılaştıkları yasal ve etik sorunların çözülmesinde hükümetlerin, uluslararası kurum ve organizasyonların, ve çokuluslu işletmelerin rollerini ilişkilendirir.
  • Küresel olarak bütünleşmiş girişimleri oluşturmada stratejinin ve diğer yapısal düzenleme seçeneklerinin rolünü tartışır.
  • Uluslararası işletmelerde stratejinin rolünü açıklar.
  • Bütünleşme-uyum sağlama çerçevesini tartışır.
  • Bütünleşme-uyum sağlama çerçevesinden ortaya çıkan stratejileri saptar.
  • Uluslararası faaliyetler için diğer yapısal düzenleme seçeneklerini ayırt eder.
  • İşletmelerin uluslararası pazarlara girme ve tutunma yollarını açıklar.
  • Yabancı pazarlara girme yollarının (stratejilerinin) üç ana türünü saptar.
  • İhracatın ve küresel kaynak sağlamanın yararlarını ve risklerini tartışır.
  • Lisans anlaşması, franchising ve sözleşmeye dayalı diğer anlaşma stratejilerinin yararlarını ve risklerini tartışır.
  • Doğrudan yabancı yatırımı ve uluslararası işletmelerdeki etkisini açıklar.
  • Doğrudan yabancı yatırımı ve uluslararası işletmelerdeki etkisini tartışır.
  • Doğrudan yabancı sermaye yatırımının dünya çapındaki şekillerini ve bu şekillerin nedenlerini betimler.
  • Doğrudan yabancı sermaye yatırımı kararlarındaki önemli yönetim konularını tartışır.
  • Devletlerin doğrudan yabancı sermaye yatırımının serbest dolaşımına neden müdahale ettiklerini açıklar.
  • Devletlerin doğrudan yabancı sermaye yatırımını teşvik etmek ya da engellemek için uyguladıkları politikaları tartışır.
  • Uluslararası işletmelerde işlevsel alanları tartışır.
  • Küresel pazarlama stratejilerini açıklar.
  • Uluslararası pazarlama programlarının standartlaştırma ve uyumlaştırma uygulamalarını ayırt eder.
  • Uluslararası işletmelerde insan kaynaklarının stratejik rolünü tartışır.
  • Uluslararası personel alımı politikalarını ve personelin hazırlanma ve eğitimini açıklar.
  • Yükselen pazarları saptayabilir ve ayırt edebilir.
  • Uluslararası işletmeler için yükselen pazarların neden çekici olduğunu tartışır.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.