• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

DİL ALAN VE BECERİLERİ ÖĞRETİMİ I

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yabancı Diller Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İngilizce Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil Alan ve Becerileri Öğretimi I
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar Giriş Dil ve dil öğrenimi üzerine tartışma
2. Haftalar Dil bilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • dil öğrenimi ve dil bilgisinin rolü • dil bilgisi bir beceri midir? • dilbilgisi kavramı üzerine görüşler Ellis,R. (2006). Current issues in the teaching of grammar: An SLA perspective. TESOL Quarterly, 40(1), 83-105. Larsen-Freeman, D. (2003). Challenging conceptions of grammar. In Teaching Language: From Grammar to Grammaring. Thomson-Heinle: Canada. Pp.11-23. Nassaji, H. & Fotos,S. (2011). The changing view of grammar instruction. In Teaching Grammar in Second Language Classrooms: Integrating Form-focused Instruction in Communicative Context. Routledge: New York, pp.1-16.
3. Haftalar Dilbilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • Dil girdisi ve çıktısının rolü • Dil girdisi işlemleri • Dil girdisi pekiştirmesi Izumi,S. (2002). Output, input enhancement and the noticing hypothesis. Studies in Second Language Acquisition, 24, 541-577. Lee,S. & Huang, H. (2008). Visual input enhancement and grammar learning, Studies in Second Language Acquisition, 30, 307-331.
4. Haftalar Dil bilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • Form-odaklı eğitim • Focus on form ve focus on FormS kavramlarının karşılaştırması Fotos, S. (1998). Shifting the focus from forms to form in the EFL classroom. ELT Journal, 52(4), 301-307. Sheen,R. (2003). Focus on form-a myth in the making?. ELT Journal, 57(3), 225-233. Spada,N. & Lightbown, P. (2008). Form-focused instruction: Isolated or integrated?. TESOL Quarterly, 42(2), 181-207.
5. Haftalar Dil bilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • Görev-bazlı eğitim • Bağlam bazlı dil bilgisi öğretimi • Keşfetme teknikleri Huang, L. (2011). Key concepts and theories in Teal: Task-based instruction. BC Teal, 9-13. Celce-Murcia, M. (2002). Why it makes sense to teach grammar in context and through discourse. In E. Hinkel & S.Fotos’s (Ed.) New Perspectives on Grammar Teaching in Second Language Classrooms. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, pp.119-134. Thornbury, S. (2006). DOGME: Teaching unplugged. In Readings in Methodology: A Collection of Articles on the Teaching of English as a Foreign Language, 92-95. Richards, J. & Reppen, R. (2014). Towards a pedagogy of grammar instruction. RELC Journal, 45(1), 5-25.
6. Haftalar Dilbilgisi öğretimi üzerine araştırmalar-devam Yansıtma ve Değerlendirmeler
7. Haftalar Ara Sınav
8. Haftalar Okuma öğretimi üzerine araştırmalar Grabe, W. (2009). Reading in a Second Language: Moving From Theory to Practice. Cambridge University Press: USA. Chapter1-Chapter 7. Koda, K. (2005). Looking at the whole. In Insights into Second Language Reading: A Cross-linguistic Approach. Cambridge: Cambridge UP, pp. 181-226. Nuttall, C. (1998). Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Oxford: Macmillian Heinemann.pp.44-77.
9. Haftalar Okuma öğretimi üzerine araştırmalar Harmer, J. (2001). Reading. In The Practice of English Language Teaching. New York: Pearson Longman, pp.283-302. Mclver, N. (2001). How do I help students read? English Teaching professional, 19. Prowse,P. (1999). The secret of reading. English Teaching professional, 13.
10. Haftalar Dinleme öğretimi üzerine araştırmalar Brown, S. (2006). Teaching Listening. New York: Cambridge University Press. Harmer, J. (2001). Listening. In The Practice of English Language Teaching. New York: Pearson Longman, pp.303-322. Vandergrift, L. (2004). Listening to learn or learning to listen. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 3-25.
11. Haftalar Dinleme öğretimi üzerine araştırmalar Nunan, D. (1997). Approaches to teaching listening in the classroom. Proceedings of the 1997 Korea TESOL Conference,pp.1-11. Richards, J. Second thoughts on teaching listening. RELC Journal, 36(1), 85-92. Rost, M. (2011). Approaches to teaching listening. In Teaching and Researching Listening. New York: Pearson, pp.142-159.
12. Haftalar Çalışma sunumları
13. Haftalar Çalışma sunumları
14. Haftalar Çalışma sunumları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.