• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

DAVRANIŞ ANALİZİNDE ETİK

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Davranış Analizinde Etik
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Davranış Analizinde Etik ETK505 II.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ELİF TEKİN İFTAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları 1. Davranış analizi konusunda temel kavram bilgisine sahip olmak2. Bilgiye ulaşma ve bilgi kaynaklarını kullanma yeterliğine sahip olmak3. Önerilen kaynakları okuyacak düzeyde İngilizce okuma yeterliğine sahip olmak
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin almasında faydalı olabilecek diğer dersler; OTZ 509 Uygulamalı Davranış Analizinin Temel İlkeleri dersidir.
Okuma Listesi 1. Bannerman, D. J., Sheldon, J. B., Sherman, J. A., Harchik A. E. (1990). Balancing the right to habilitation with the right to personal liberties: The rights of people with developmental disabilities to eat too many doughnuts and take a nap. Journal of Applied Behavior Analysis, 23, 79-89.2. Barrett, B.H., Beck, R., Binder, C., Cook, D.A., Engelmann, S., Greer, R.D., Kyrklund, S.J., Johnson, K. R., Maoney, M., McCorkle, N., Vargas, J.S., & Watkins, C.L. (1991). The right to effective education. The Behavior Analyst, 14(1), 79-82.3. Behavior Analyst Certification Board. (BCBA, 2012). Fourth Edition Task List. http://bacb.com/wpcontent/ uploads/2016/03/160101-BCBA-BCaBA-task-list-fourth-edition-english.pdf4. Behavior Analyst Certification Board. (BCBA, 2014). Professional and Ethical Compliance Code for Behavior Analysts. http://bacb.com/wp-content/uploads/2016/03/160321-compliance-code-english.pdf5. Brodhead, M. T., Higbee, T. S. (2012). Teaching and maintaining ethical behavior in a professional organization. Behavior Analysis in Practice, 5(2), 82-88.6. Crosland, K., & Dunlap, G. (2012). Effective strategies for the inclusion of children with autism in general education classrooms. Behavior Modification, 36, 251-269. 7. Dorsey, M.F., Weinberg, M., Zane, T., & Guidi, M.M. (2009). The case for licensure of applied behavior analysts. Behavior Analysis in Practice, 2(1), 53-58.8. Fly, B. J., van Bark, W. P., Weinman, L., Kitchener, K. S., & Lang, P. R. (1997). Ethical transgressions of psychology graduate students: Critical incidents with implications for training. Professional Psychology: Research and Practice, 28, 492-495. 9. Gable, R.A., Hendrickson, J.M., & VanAcker, A. (2001). Maintaining the integrity of FBA-based interventions in schools. Education and Treatment of Children, 24, 248-260. 10. Geiger, K. B., Carr, J. E., & LeBlanc, L. A. (2010). Function-based treatments for escape-maintained problem behavior: A treatment selection model for practicing behavior analysts. Behavior Analysis in Practice, 3, 22-323.11. Hanley, G. P. (2012). Functional assessment of problem behavior: Dispelling myths, overcoming implementation obstacles, and developing new lore. Behavior Analysis in Practice, 5, 54-72.12. Hastings, R.P., & Noone, S.J. (2005). Self-injurious behavior and functional analysis: Ethics and evidence. Education and Training in Developmental Disabilities, 40(4), 335-342.13. Holland, J. G. (1978). Behaviorism: Part of the problem or part of the solution. Journal of Applied Behavior Analysis, 11, 163-174. 14. Horner, R.H. (2002). On the status of knowledge for using punishment: a commentary. Journal of Applied Behavior Analysis, 35, 465-467. 15. Johnston, J.M. (1991). What can behavior analysis learn from the aversives controversy? The Behavior Analyst, 14(2), 187-196.16. Johnston, J.M. & Sherman, R.A. (1993). Applying the least restrictive alternative principle to treatment decisions: A legal and behavioral analysis. The Behavior Analyst, 16(1), 103-115.17. Kelly, A., & Tincani, M. (2013). Collaborative training and practice among applied behavior analysts who support individuals with autism spectrum disorder. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 48, 120-131.18. LeBlanc, L. A., Heinicke, M. R., & Baker, J. C. (2012). Expanding the consumer base for behavioranalytic services: Meeting the needs of consumers in the 21st century. Behavior Analysis in Practice, 5(1), 4-14.19. Lerman, D.C., & Vorndran, C.M., (2002). On the status of knowledge for using punishment: implications for treating behavior disorders. Journal of Applied Behavior Analysis, 35, 431-464. 20. Lerman, D.C., Iwata, B.A., Shore, B.A., & DeLeon, I.G. (1997). Effects of intermittent punishment on self-injurious behavior: An evaluation of schedule thinning. Journal of Applied Behavior Analysis, 0, 187-201. 21. Linscheid, T.R., Iwata, B.A., Ricketts, R.W., Williams, D.E., & Griffin, J.C. (1990). Clinical evaluation of the self-injurious behavior inhibiting system (SIBIS). Journal of Applied Behavior Analysis, 23(1), 53-78.22. Maag, J.W., Katsiyannis, A. (2006). Behavioral intervention plans: Legal and practical considerations for students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 4, 348-362 23. Martin, G., & Pear, J. (1992). Ethical issues. In Behavior modification, what it is and how to do it. (pp.393-407). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.24. Mudford, O.C., Boundy, K., & Murray, A.D. (1995). Therapeutic shock device (TSD): Clinical evaluation with self-injurious behaviors. Research in Developmental Disabilities, 16, 253-267. 25. Rekers, G. A. and Lovaas, O. I. (1974). Behavioral treatment of deviant sex-role behaviors in a male child. Journal of Applied Behavior Analysis, 7, 173-190. 26. Rosenthal, R. (1994). Science and ethics in conducting, analyzing, and reporting psychological research. Psychological Science, 5, 127-134. 27. Rutherford, A. (2006). The social control of behavioral control: Behavior modification, individual rights, and research ethics in America, 1971-1979. Journal of the History of the Behavioral Sciences, 42(3), 203-220. 28. Schreck, K.A. & Miller, V.A. (2010). How to behave ethically in a world of fads. Behavioral Interventions, 25, 307-324. 29. Singer, G. H., Gert, B., & Koegel, R. L. (1999). A moral framework for analyzing the controversy over aversive behavioral interventions for people with severe mental retardation. Journal of Positive Behavior Interventions, 1(2), 88-100. 30. Solnick, J.V., & Rincover, A. (1977). Some determinants of the reinforcing and punishing effects of timeout. Journal of Applied Behavior Analysis,10, 415-424. 31. Spradlin, J.E. (2002). Punishment: A primary process. Journal of Applied Behavior Analysis,35, 475-477. Stein, T. J. (1975). Some ethical considerations of short-term workshops in the principles and methods of behavior modification. Journal of Applied Behavior Analysis, 8, 113-115.32. Van Houten, R., Axelrod, S., Bailey, J.S., Favell, J.E., Foxx, R.M., Iwata, B.A., & Lovaas, O.I. (1988). The right to effective behavioral treatment. The Behavior Analyst, 11, 111-114. Vollmer, T.R. (2002). Punishment happens: some comments on Lerman and Vondran’s review. Journal of Applied Behavior Analysis, 35, 469-473. Winkler, R. C. (1977). What types of sex-role behavior should behavior modifiers promote? Journal of Applied Behavior Analysis, 10, 549-552.
Değerlendirme 1. Katılım (Dönem boyunca tüm derslere zamanında ve tam katılma)2. Okumalar (Dönem boyunca ilgili kitap bölümlerini, makaleleri ya da raporları okuma)3. Kısa Sınavlar (Dönem boyunca haftalık kısa sınavlara katılma)4. Mikro Ders (Belirlenen konularda iki farklı mikro ders anlatımı gerçekleştirme)5. Proje (Dönem içinde bir görüş makalesi yazma ve teslim etme)6. Ara Sınav (Farklı türde sorulardan oluşan bir sınavı geçme)7. Dönem Sonu Sınavı (Farklı türde sorulardan oluşan bir sınavı geçme)
Staj & Uygulama Bu derse ilişkin staj ya da uygulama yoktur.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.