• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ÖĞRENCİLER
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

MERKEZLER

  • Anasayfa
  • Araştırma
  • Merkezler
  • Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Geri Dön

Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

KURUMSAL

Hakkımızda

Anadolu Üniversitesi Türkçe Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (Anadolu TÖMER) eğitim ve öğretim faaliyetlerine 17 Eylül 2016 tarihinde başlamıştır. Kurulduğu tarihten bugüne kadar Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinde öğrenim görmelerini sağlamak adına lisans ve lisansüstü düzeyde çok sayıda öğrenciye Türkiye Türkçesi öğretmiş, dil öğretiminin yanı sıra Türk kültürünün tanıtılması ve yaşatılması adına da sayısız etkinlikler düzenlemiştir. Anadolu TÖMER, eğitim-öğretim faaliyetlerini yüz yüze ve uzaktan eğitim yöntemleriyle sürdürmektedir.

Kuruluş Amacımız

Merkezimiz; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 7. maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14. maddesine dayanılarak kurulmuştur. Bu kapsamda merkezin amaçları şunlardır:

  • Türkçe dil bilincini ve duyarlılığını geliştirmek, yurt içinde/yurt dışında örgün ve uzaktan eğitim yoluyla Türkçenin ana dil ve yabancı dil olarak öğretimi faaliyetlerinde bulunmak,
  • Türkçeyi en iyi şekilde öğretmeyi, Türkiye’yi ve Türk kültürünü en güzel şekilde tanıtmayı ve yaşatmayı teşvik etmek,
  • Türkçe seviye tespit sınavı ve yeterlik sınavı yapmak, ilgili kurum/kuruluşlarla Türkçe öğretimini desteklemek amacıyla ortak projeler hazırlamak, bilimsel araştırma, uygulama ve yayın faaliyetlerinde bulunmak, sertifika programları açmak

Çalışma Alanları

  • Türkçenin ana dil ve yabancı dil olarak öğretimi hususunda gerekli program ve projeler hazırlayıp ilgili yurt içi ve yurt dışı kurum ve kuruluşlarla ortak çalışmalar yapmak,
  • Türk dilinin doğru ve etkili şekilde öğretilmesi amacıyla çeşitli kurs programları düzenlemek,
  • Türk dili öğretiminin daha verimli hâle getirilebilmesi için kültürel ve sosyal etkinlikler düzenlemek,
  • Yabancı dil öğretimi alanındaki gelişmeleri takip ederek yeni yaklaşım, yöntem ve tekniklerin Türkçe öğretimi alanında kullanımı ile ilgili araştırma ve uygulamalar yapmak,
  • Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Yunus Emre Enstitüsü, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı ve TRT ile iş birliği yaparak Türkçeyi öğreten ve Türkiye’yi tanıtan film, kitap ve broşürler yayımlamak, yayımlatmak

 

EĞİTİM ÖĞRETİM

Türkçe Hazırlık Kursları

Anadolu Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (Anadolu TÖMER) programları/kursları, Yönetim Kurulu kararıyla açılır ve “Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi”ne (Common European Framework of References for Languages) göre; “Temel Düzey (A1/A2)”, “Orta Düzey (B1/B2)”, “İleri Düzey (C1/C2)” ve “Akademik Türkçe” olarak yürütülür.

“Anadolu Türkçe Yeterlik Sınavı”na girmeyen veya bu sınavı geçebilecek Türkçe yeterliğine sahip olmayan öğrenciler, “Anadolu TÖMER Türkçe Hazırlık Programı”na  “A1” temel düzeyinden başlar. Kursiyerler ise “Düzey Belirleme Sınavı” puanlarına göre uygun kurlara yerleştirilir.

Programların/kursların takvimi, üniversite akademik takvimi ve resmî protokolle uluslararası öğrenci kabul eden kurumların akademik takvimi esas alınarak hazırlanır. Talep durumunda yaz okulu programları/kursları açılabilir.

Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi

Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Nedir?

Yabancı dillerin öğretiminde uluslararası bağlamda standartların sağlanması amacıyla çok sayıda çalışma yapılmıştır. Bugün, Avrupa dillerinin öğretimi başta olmak üzere tüm dünya genelinde en çok başvurulan kaynak CEFR’dir (Common European Framework of References for Languages / Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi). Dil düzeylerinin tanımlandığı ve dil becerileri kapsamında kazanımların yer aldığı CEFR’e göre hedef dili öğrenen bir yabancı öğrenci “dil bilgisi, sözcük bilgisi, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerileri” bağlamında öğrenimini tamamlar ve hedef dilin “yetkin kullanıcısı” düzeyine erişir.

Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’ne göre düzey tanımları şu şekildedir:

Temel Kullanıcı

A1

Somut ihtiyaçları karşılayabilmek amacıyla, bilinen günlük ifadeleri ve oldukça basit cümleleri anlayıp kullanabilir. Kendini ya da başkalarını tanıtabilir, kendileri hakkında (örneğin, nerede oturdukları, kimleri tanıdıkları ve nelere sahip oldukları) sorular yöneltebilir ve sorulan benzeri soruları yanıtlayabilir.  Karşısındaki kişiler yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşuyorlar ve de yardımcı oluyorlarsa, onlarla basit yollardan anlaşabilir.

A2

Kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda sık kullanılan ifadeleri/deyimleri ve cümleleri anlayabilir. Bilinen, alışılmış konular ilgili doğrudan bilgi alışverişi söz konusu olduğunda basit düzeyde iletişim kurabilir. Geçmişi, eğitimi, çevresi ve gereksinimleri hakkında bilgi verebilir ve anlık gereksinimleri karşılayabilir.

Bağımsız Kullanıcı

B1

Öğrenilen dilin konuşulduğu ülkeye yaptığı yolculuklarda karşılaşılabilecek çoğu zorlukların üstesinden gelebilir. Açık ve anlaşılır bir dille konuşulduğunda, iş, okul, boş zaman etkinlikleri vb. gibi bilinen konularda konuşmanın ana hatlarını anlayabilir. Bildiği ya da ilgi duyduğu konularda kendini basit ancak bağlantılı fikirlerle ifade edebilir. Yaşadığı olaylar ve deneyimleri hakkında bilgi verebilir; hayal, beklenti, amaç ve hedeflerini anlatabilir, görüşlerini ve planlarını temel gerekçeleriyle açıklayabilir.

B2

Soyut ve somut konular içeren metinlerin içeriğini ana hatlarıyla kavrayabilir; kendi uzmanlık alanındaki tartışmaları anlayabilir. Çok zorlanmadan, belli ölçüde akıcı ve doğal bir dil kullanarak ana dilli konuşurlarıyla iletişim kurabilir.

Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir, güncel bir konuda görüşünü belirtebilir ve ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerine değinebilir.

Yetkin Kullanıcı

C1

Farklı yapılarda uzun ve karmaşık metinleri anlayabilir ve metin içinde yer alan dolaylı anlatımları ve imaları kavrayabilir. Fazla zorlamadan kendini doğru sözcük ve ifadelerle anında ve akıcı bir dille ifade edebilir. Dili, toplumsal, mesleki ve akademik amaçlar doğrultusunda etkin ve esnek bir şekilde kullanabilir. Karmaşık konularda görüşlerini açık, düzenli ve ayrıntılı biçimde belirtebilir. Bu sırada çeşitli dilsel araçları uygun şekilde kullanarak metinleri birbirine bağlayabilir.

C2

Duyduğu veya okuduğu her şeyi kolaylıkla anlayabilir. Farklı sözlü ve yazılı kaynaklardan gelen bilgileri özetleyebilir, yorumlayabilir, bir sunumda verilmek istenen argüman ve düşünceleri kendi bakış açısından eleştirebilir. Kendini, çok akıcı ve net bir şekilde, çok karmaşık durumlarda bile en ince söz sanatlarını farklılaştırarak ifade edebilir.

"Akademik Türkçe"

“Akademik Türkçe” eğitimi ile öğrenciler akademik yaşamları boyunca her türlü ihtiyaçlarını karşılayabilecek yeterliğe sahip olacaklardır. Üniversitemiz özelinde, örgün öğretim ve açıköğretim programlarında lisans ve lisans üstü düzeylerde öğrenim görecek olan uluslararası öğrencileri bölümlerine hazırlamak, farklı alanlarda öğrenim görecek öğrencilere alan terminolojisi kazandırmak, bu bağlamda öğrencilerin akademik yaşamları boyunca gereksinim duyacakları ileri okuma-yazma-dinleme becerileri edindirmek gibi amaçlar “Akademik Türkçe” kursunun öğretim tasarımına yön vermektedir.

Sınavlar

Üniversitede eğitim dili Türkçe olan bir bölüme/programa kayıt yaptıran ancak Türkçesi yetersiz veya Türkçe yeterliğine ilişkin muafiyeti/belgesi olmayan öğrenci, kayıt yaptırdığı dönemin başında Anadolu TÖMER”in düzenlediği “Anadolu Türkçe Yeterlik Sınavı”na girer. Bu sınavdan 60 puan (B2) ve üzeri puan alan önlisans/ lisans öğrencisinin; 70 puan (C1) ve üzeri puan alan lisansüstü öğrencisinin Türkçesi yeterli kabul edilir ve öğrenci, kayıtlı olduğu bölümdeki/programdaki eğitimine başlar. “Anadolu Türkçe Yeterlik Sınavı”ndan yeterli puanı alamayan öğrenci; “Anadolu Türkçe Yeterlik Sınavı” puanı esas alınarak belirlenen düzeyinde, “Anadolu TÖMER”deki “Türkçe Hazırlık Programı”na yerleştirilir (Tablo 1).

 

Tablo 1. Düzeyler ve Başarı Puanları

YETERLİK DÜZEYİ PUAN ARALIĞI
A1 30-39
A2 40-49
B1 50-59
B2 60-69
C1 70-88
C2 89-100

Anadolu TÖMER’de Türkçe hazırlık programlarındaki/kurslarındaki öğrenci/kursiyer, devam ettiği her düzeyin sonunda “Düzey Bitirme Sınavı”na katılmakla yükümlüdür. Öğrenci/kursiyer, “Düzey Bitirme Sınavı”nda 70 ve üzeri başarı puanı alması durumunda bir üst düzeyde Türkçe eğitimine devam eder. “Düzey Bitirme Sınavı”nda 70 puanının altında puan alan öğrenci/kursiyer aynı düzeyi tekrar eder. Öğrencinin/kursiyerin Türkçe programına/kursuna bir üst düzeyde devam etmeyeceğini Anadolu TÖMER’e yazılı olarak bildirmesi durumunda “Düzey Bitirme Sınavı”nda 70 puan ve üzeri başarı puanı aldığı en son düzeye ait Türkçe Düzey Belgesi, öğrenciye/kursiyere verilir.

Anadolu Üniversitesinde eğitim dili Türkçe olan ön lisans/lisans programında/bölümünde eğitim almak için en az B2, yüksek lisans/ doktora programında eğitim almak için en az C1 düzeyinde Türkçe yeterliği gerekir. Eğitim dili yabancı dil olan programlara kayıt yaptıracak adaylardan Türkçe Yeterlik Belgesi istenmez.

Akademik Takvim

İletişim

Telefon: (222) 335-0580
Web: tomer.anadolu.edu.tr
Dahili: 5872
E-Posta: tomer@anadolu.edu.tr
Adres: Anadolu Üniversitesi, Yunus Emre Yerleşkesi Merkezler ve Birimler Binası Tepabaşı, Eskişehir, Türkiy
ARAŞTIRMA
  • Aç Birimler
    • Ar-Ge ve İnovasyon Koordinasyon Birimi (ARİNKOM)
    • Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
    • Deney Hayvanları Araştırma ve Uygulama Birimi
    • Engelli Öğrenciler Birimi
    • Farmasötik Bakım ve İlaç Danışma Birimi
    • Kariyer Merkezi
    • Senfoni Orkestrası (ASO) Birimi
    • Tiyatro Anadolu Tiyatro Uygulama ve Araştırma Birimi
    • Turizm Araştırma ve Uygulama Birimi
    • Türk Patent Enstitüsü Bilgi ve Doküman Birimi
    • Uluslararası İlişkiler Birimi
  • Aç Merkezler
    • Arkeoloji ve Sanat Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi
    • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi
    • Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi
    • Bitki, İlaç ve Bilimsel Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi
    • Eskişehir Ekonomik ve Sosyal Araştırma Merkezi
    • Halkbilim ve Araştırmaları Merkezi
    • Haydar Aliyev Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Hukuk Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • İşitme Engelli Çocuklar Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi
    • Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Karikatür Sanatını Araştırma ve Uygulama Merkezi
    • Mediko Sosyal Merkezi
    • Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi
    • Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (SODİGEM)
    • Stratejik Araştırmalar Merkezi
    • Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ANADOLUSEM)
    • Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Türk Mutfağı Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • TV ile Eğitim Öğretim ve Araştırma Merkezi
    • Ulusal Raylı Sistemler Test ve Araştırma Merkezi (URAYSİM)
    • Üstün Yetenekliler Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Yurt Dışı Türkler Uygulama ve Araştırma Merkezi
  • Aç Projeler
    • AB Projeleri
    • TÜBİTAK Projeleri
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • Diğer Projeler
  • Aç Hakemli Dergiler
    • Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
    • Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (AJESI)
    • Sanat ve Tasarım Dergisi
    • Sosyal Bilimler Dergisi
    • The Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE)
    • European Journal of Life Sciences (Eur J Life Sci)
    • Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi (AndHD)
    • Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dergisi (Kurgu)
    • Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (AÜİİBFD)
  • Aç Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
    • 7 Adımda Etik Kurulu Başvurusu
    • Etik Kodlar
    • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları Üyeleri
    • Yönerge
    • Bilim Etiği Kılavuzu
    • Formlar
    • Hayvan Deneyleri Yer. Etik Kurulu Yönergesi
    • İletişim
  • Aç Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Aç Staj ve Uygulama Dersleri
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2023 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.