• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

DİL ALAN VE BECERİLERİ ÖĞRETİMİ II

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yabancı Diller Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İngilizce Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil Alan ve Becerileri Öğretimi II
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Dil Alan ve Becerileri Öğretimi II İNÖ530 II.YARIYIL Zorunlu Dersler 3+0 7.5
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GONCA SUBAŞI
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları
Önerilen Dersler
Okuma Listesi 1.Kumaravadivelu,B.2006.Understanding language teaching.Lawrence Earlbaum ass. 2.Shehadeh,A. 2001. “Self- and Other-Initiated Modified Output During Task-Based Interaction”.TESOL QUARTERLY vol.35,No.3. 433-457 2.Nakahama,Y.;T.Andrea;L.Van Lier.2001. “Negotiation of Meaning in Conversational and Information Gap Activities: A comparative Discourse Analysis”. TESOL QUARTERLY vol.35, No.3.377-405. 3. Nunan, D. 1991. “Communicative Tasks and the Language Curriculum”. TESOL Quarterly 25; 279-295 4.Dörnyei, Z. 1995. On the Teachability of Communication Strategies. TESOL Quarterly 29; 55-83 5.Biber,D; S.Conrad;R. Reppen;P.Byrd;M.Helt.2002. “Speaking and Writing in the University:A Multidimensional Comparison. TESOL QUARTERLY vol.36, No.1, 9-48. 6.Ridgway, T. 2000. Listening Strategies-I beg your pardon? ELT Journal 54; 179-185 7. Field, J. 1998: “Skills and Strategies: Towards a New Methodology for Listening”. ELT Journal 52; 110-118 8. Goh, C. 1997. “Metacognitive Awareness and Second Language Listeners”. ELT Journal 51; 361-369 9. Field, J. 2000. “Finding One’s Way in the Fog: Listening strategies and second-language learners”. MET 9; 29-34 10. Vandergrift, L. 1999. “Facilitating Second Language Listening Comprehension: Acquiring Successful Strategies”. ELT Journal. 53/3.169-177. 11. Weyers, J. R. 1999. “The effect of authentic video on communicative competence”. The Modern Language Journal 83; 339-349 12. Rusciolelli, J.1995. “Student Responses to Reading Strategies Instruction”. Foreign Language Annals 28; 263-273. 13.Paltridge, B. 1996. “Genre, Text Type, and The Language Learning Classroom”. ELT Journal 50; 237-243 14.Carrell, P.L, Devine,T, Eskey, D.E. 1992. Interactive Approaches to Second Language Reading. Chps 4-15-16-17. CUP. 15.Oh,S. “Two Types of Input Modification and EFL Reading Comprehension:Simplification versus Elaboration”. TESOL QUARTERLY vol.35, No.1, 69-95. 16. Paribakht, T.S. & M. Wesche. 1999. “Reading and Incidental L2 Vocabulary Acquisition”. SSLA 21; 195-224. 17. Brown, C. & S.L. Sagers.1999. “Incidental Vocabulary Acquisition from Oral and Written Dialogue Journals”. SSLA 21; 259-283. 18.Maguire,M.;B.Graves. 2001. “Speaking Personalities in Primary School Children’s L2 Writing”. TESOL QUARTERLY. 35/4.561-593. 19. Beach, R. “Showing students How to assess: Demonstrating techniques for response in the writing conference”. 20. Hoelker, J . 2002. Writing stories for one another. Creativity contest across classes. Met 11/1. 33-50. 21.Hunston, S.; G.Francis; E.Manning.1997. “Grammar and Vocabulary: Showing the Connections. ELT Journal 51; 208-217. 22.Bardovi_Harlig,K.;D.W.Reynolds.1995. “The Role of Lexical Aspect in The Acquisition of Tense and Aspect”. TESOL Quarterly. 29/1.107-131. 23.Green,P.S.; K.Hecht.1992. “Implicit and Explicit Grammar: An Empirical Study”.Applied Linguistics.13/2.168-184. 24. Benati, A. 2001. “A comparative study of the effects of processing instruction and output-based instruction on the acquisition of the Italian future tense”. Language Teaching Research 5; 95-127. 25. Fotos, S.S. 1994. “Integrating grammar instruction and communicative language use through grammar conscionusness-raising tasks”. TESOL QUARTERLY 28; 323-351 26. Fotos, S.S. 1993. “Consciousness raising and noticing through focus on form: Grammar task performance versus formal instruction”. Applied Linguistics vol 14; n 4.385-407. 27. Thornbury, S. 1997. “Reformulation and reconstruction: tasks that promote noticing”. ELT Journal 51; 327-335. 28. Mysers, G. 1999. “Functions Of reported speech in group discussions Applied Linguistics”. 376-401. 29. Lindstromberg, S. 1996. “Prepositions: meaning and method”. ELT Journal 50; 225-235. 30.Ellis,R.; H.Baştürkmen; S.Loewen.2001. “Preemptive Focus on Form in the ESL Classroom”.TESOL Quarterly. 35/3.407-432. ** Bagient, M. 1999. Teaching in chunks: integrating a lexical approach. MET 8; 51-541.Kumaravadivelu,B.2006.Understanding language teaching.Lawrence Earlbaum ass. 2.Shehadeh,A. 2001. “Self- and Other-Initiated Modified Output During Task-Based Interaction”.TESOL QUARTERLY vol.35,No.3. 433-457 2.Nakahama,Y.;T.Andrea;L.Van Lier.2001. “Negotiation of Meaning in Conversational and Information Gap Activities: A comparative Discourse Analysis”. TESOL QUARTERLY vol.35, No.3.377-405. 3. Nunan, D. 1991. “Communicative Tasks and the Language Curriculum”. TESOL Quarterly 25; 279-295 4.Dörnyei, Z. 1995. On the Teachability of Communication Strategies. TESOL Quarterly 29; 55-83 5.Biber,D; S.Conrad;R. Reppen;P.Byrd;M.Helt.2002. “Speaking and Writing in the University:A Multidimensional Comparison. TESOL QUARTERLY vol.36, No.1, 9-48. 6.Ridgway, T. 2000. Listening Strategies-I beg your pardon? ELT Journal 54; 179-185 7. Field, J. 1998: “Skills and Strategies: Towards a New Methodology for Listening”. ELT Journal 52; 110-118 8. Goh, C. 1997. “Metacognitive Awareness and Second Language Listeners”. ELT Journal 51; 361-369 9. Field, J. 2000. “Finding One’s Way in the Fog: Listening strategies and second-language learners”. MET 9; 29-34 10. Vandergrift, L. 1999. “Facilitating Second Language Listening Comprehension: Acquiring Successful Strategies”. ELT Journal. 53/3.169-177. 11. Weyers, J. R. 1999. “The effect of authentic video on communicative competence”. The Modern Language Journal 83; 339-349 12. Rusciolelli, J.1995. “Student Responses to Reading Strategies Instruction”. Foreign Language Annals 28; 263-273. 13.Paltridge, B. 1996. “Genre, Text Type, and The Language Learning Classroom”. ELT Journal 50; 237-243 14.Carrell, P.L, Devine,T, Eskey, D.E. 1992. Interactive Approaches to Second Language Reading. Chps 4-15-16-17. CUP. 15.Oh,S. “Two Types of Input Modification and EFL Reading Comprehension:Simplification versus Elaboration”. TESOL QUARTERLY vol.35, No.1, 69-95. 16. Paribakht, T.S. & M. Wesche. 1999. “Reading and Incidental L2 Vocabulary Acquisition”. SSLA 21; 195-224. 17. Brown, C. & S.L. Sagers.1999. “Incidental Vocabulary Acquisition from Oral and Written Dialogue Journals”. SSLA 21; 259-283. 18.Maguire,M.;B.Graves. 2001. “Speaking Personalities in Primary School Children’s L2 Writing”. TESOL QUARTERLY. 35/4.561-593. 19. Beach, R. “Showing students How to assess: Demonstrating techniques for response in the writing conference”. 20. Hoelker, J . 2002. Writing stories for one another. Creativity contest across classes. Met 11/1. 33-50. 21.Hunston, S.; G.Francis; E.Manning.1997. “Grammar and Vocabulary: Showing the Connections. ELT Journal 51; 208-217. 22.Bardovi_Harlig,K.;D.W.Reynolds.1995. “The Role of Lexical Aspect in The Acquisition of Tense and Aspect”. TESOL Quarterly. 29/1.107-131. 23.Green,P.S.; K.Hecht.1992. “Implicit and Explicit Grammar: An Empirical Study”.Applied Linguistics.13/2.168-184. 24. Benati, A. 2001. “A comparative study of the effects of processing instruction and output-based instruction on the acquisition of the Italian future tense”. Language Teaching Research 5; 95-127. 25. Fotos, S.S. 1994. “Integrating grammar instruction and communicative language use through grammar conscionusness-raising tasks”. TESOL QUARTERLY 28; 323-351 26. Fotos, S.S. 1993. “Consciousness raising and noticing through focus on form: Grammar task performance versus formal instruction”. Applied Linguistics vol 14; n 4.385-407. 27. Thornbury, S. 1997. “Reformulation and reconstruction: tasks that promote noticing”. ELT Journal 51; 327-335. 28. Mysers, G. 1999. “Functions Of reported speech in group discussions Applied Linguistics”. 376-401. 29. Lindstromberg, S. 1996. “Prepositions: meaning and method”. ELT Journal 50; 225-235. 30.Ellis,R.; H.Baştürkmen; S.Loewen.2001. “Preemptive Focus on Form in the ESL Classroom”.TESOL Quarterly. 35/3.407-432. ** Bagient, M. 1999. Teaching in chunks: integrating a lexical approach. MET 8; 51-541.Kumaravadivelu,B.2006.Understanding language teaching.Lawrence Earlbaum ass. 2.Shehadeh,A. 2001. “Self- and Other-Initiated Modified Output During Task-Based Interaction”.TESOL QUARTERLY vol.35,No.3. 433-457 2.Nakahama,Y.;T.Andrea;L.Van Lier.2001. “Negotiation of Meaning in Conversational and Information Gap Activities: A comparative Discourse Analysis”. TESOL QUARTERLY vol.35, No.3.377-405. 3. Nunan, D. 1991. “Communicative Tasks and the Language Curriculum”. TESOL Quarterly 25; 279-295 4.Dörnyei, Z. 1995. On the Teachability of Communication Strategies. TESOL Quarterly 29; 55-83 5.Biber,D; S.Conrad;R. Reppen;P.Byrd;M.Helt.2002. “Speaking and Writing in the University:A Multidimensional Comparison. TESOL QUARTERLY vol.36, No.1, 9-48. 6.Ridgway, T. 2000. Listening Strategies-I beg your pardon? ELT Journal 54; 179-185 7. Field, J. 1998: “Skills and Strategies: Towards a New Methodology for Listening”. ELT Journal 52; 110-118 8. Goh, C. 1997. “Metacognitive Awareness and Second Language Listeners”. ELT Journal 51; 361-369 9. Field, J. 2000. “Finding One’s Way in the Fog: Listening strategies and second-language learners”. MET 9; 29-34 10. Vandergrift, L. 1999. “Facilitating Second Language Listening Comprehension: Acquiring Successful Strategies”. ELT Journal. 53/3.169-177. 11. Weyers, J. R. 1999. “The effect of authentic video on communicative competence”. The Modern Language Journal 83; 339-349 12. Rusciolelli, J.1995. “Student Responses to Reading Strategies Instruction”. Foreign Language Annals 28; 263-273. 13.Paltridge, B. 1996. “Genre, Text Type, and The Language Learning Classroom”. ELT Journal 50; 237-243 14.Carrell, P.L, Devine,T, Eskey, D.E. 1992. Interactive Approaches to Second Language Reading. Chps 4-15-16-17. CUP. 15.Oh,S. “Two Types of Input Modification and EFL Reading Comprehension:Simplification versus Elaboration”. TESOL QUARTERLY vol.35, No.1, 69-95. 16. Paribakht, T.S. & M. Wesche. 1999. “Reading and Incidental L2 Vocabulary Acquisition”. SSLA 21; 195-224. 17. Brown, C. & S.L. Sagers.1999. “Incidental Vocabulary Acquisition from Oral and Written Dialogue Journals”. SSLA 21; 259-283. 18.Maguire,M.;B.Graves. 2001. “Speaking Personalities in Primary School Children’s L2 Writing”. TESOL QUARTERLY. 35/4.561-593. 19. Beach, R. “Showing students How to assess: Demonstrating techniques for response in the writing conference”. 20. Hoelker, J . 2002. Writing stories for one another. Creativity contest across classes. Met 11/1. 33-50. 21.Hunston, S.; G.Francis; E.Manning.1997. “Grammar and Vocabulary: Showing the Connections. ELT Journal 51; 208-217. 22.Bardovi_Harlig,K.;D.W.Reynolds.1995. “The Role of Lexical Aspect in The Acquisition of Tense and Aspect”. TESOL Quarterly. 29/1.107-131. 23.Green,P.S.; K.Hecht.1992. “Implicit and Explicit Grammar: An Empirical Study”.Applied Linguistics.13/2.168-184. 24. Benati, A. 2001. “A comparative study of the effects of processing instruction and output-based instruction on the acquisition of the Italian future tense”. Language Teaching Research 5; 95-127. 25. Fotos, S.S. 1994. “Integrating grammar instruction and communicative language use through grammar conscionusness-raising tasks”. TESOL QUARTERLY 28; 323-351 26. Fotos, S.S. 1993. “Consciousness raising and noticing through focus on form: Grammar task performance versus formal instruction”. Applied Linguistics vol 14; n 4.385-407. 27. Thornbury, S. 1997. “Reformulation and reconstruction: tasks that promote noticing”. ELT Journal 51; 327-335. 28. Mysers, G. 1999. “Functions Of reported speech in group discussions Applied Linguistics”. 376-401. 29. Lindstromberg, S. 1996. “Prepositions: meaning and method”. ELT Journal 50; 225-235. 30.Ellis,R.; H.Baştürkmen; S.Loewen.2001. “Preemptive Focus on Form in the ESL Classroom”.TESOL Quarterly. 35/3.407-432. ** Bagient, M. 1999. Teaching in chunks: integrating a lexical approach. MET 8; 51-54
Değerlendirme
Staj & Uygulama
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.