• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Karakter ve Değer Eğitimi
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi SBÖ337 V.YARIYIL Zorunlu Dersler 2+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. TUBA ÇENGELCİ KÖSE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Bryan, C.S. & Babelay, A.M. (2009). Building character: A model for reflective practice. Academic Medicine, 84(9), 1283-1288.Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Damon, W. & Gregory, A. (1997). The Youth Charter: towards the formation of adolescent moral identity. Journal of Moral Education, 26(2), 117-130.Damon, W. (2002). “The roots of character and the role of community. white house talk on character and community.” [Online] Retrieved on 6 January 2013, at URL: http://www2.ed.gov/admins/lead/safety/character/damon.pdf Damon, W. Menon, J. & Bronk, K. C. (2003). The development of purpose during adolescence. Applied Developmental Science, 7(3), 119-128.Ekşi, H. & Katılmış, A. (2015). Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara: Nobel Yayıncılık.Hart, D. Atkins, R. & Ford, D. (1998). Urban America as a context for the development of moral identity in adolescence. Journal of Social Issues, 54(3), 513-530. Hart, D. & Carlo, G. (2005). Moral development in adolescence. Journal of Research on Adolescence, 15(3), 223–233.Husu, J. & Tirri, K. (2003). A case study approach to study one teacher\'s moral reflection. Teaching and Teacher Education, 19 (3), 345–357.Jones, S.C. & Stoodley, J. (1999). Community of caring: a character education program designed to ıntegrate values into a school community. NASSP Bulletin, 83(609), 46-51.Katılmış, A., Ekşi, H. & Öztürk, C. (2011). Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 854-859.Kupperman, J.J. (2005). How not to educate character. In D.K. Lapsey & F.C. Power (Eds.).Character psychology and character education (pp.201-217). Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame Press.Larson, R. (2006). Positive youth development, willful adolescents, and mentoring. Journal of Community Psychology, 34(6), 677-689.Lerner, R.M., Dowling, E.M. & Anderson, P.M. (2003). Positive youth development: thriving as the basis of personhood and civil society. Applied Developmental Science, 7(3), 172-180.Lickona, T. (1991). Educating for character how our schools can teach respect and responsibility. New York: Bantam Books.Milson, A.J. (2000). Social studies teacher educators\' perceptions of character education. Theory & Research in Social Education, 28(2), 144-169.Milson, A.J. (2003). Teachers’ sense of efficacy for the formation of students’ character. Journal of Research in Character Education, 1(2), 89–106.Park, N. & Peterson, C. (2006). Moral competence and character strengths among adolescents: The development and validation of the values in action inventory of strengths for youth. Journal of Adolescence, 29(6), 891-909.Revell, L. & Arthur, J. (2007). Character education in schools and the education of teachers. Journal of Moral Education, 36(1), 79-92.Roeser, R.W., Eccles, J.S. & Sameroff, A.J. (2000). School as a context of early adolescents\' academic and social-emotional development: a summary of research findings. The Elementary School Journal, Special Issue: Non-Subject-Matter Outcomes of Schooling [II], 100(5), 443-471. Ryan, K. & Bohlin, K. E. (1999). Building character in schools. San Francisco, CA: Jossey-Bass.Schultz, L. H., Barr, D.J. & Selman, R.L. (2001). Approach to evaluating character development programmes: an outcome study of facing history and ourselves. Journal of Moral Education, 30(1), 3-27.Seligman, M.E.P. & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology an introduction. American Psychologist, 55, 5–14.Seligman, M.E.P., Steen, T.A., Park, N. & Peterson, C. (2005). Positive psychology progress empirical validation of ınterventions. American Psychologist, 60(5), 410-421.Stake, RE. (2005). Qualitative case studies. The sage handbook of qualitative research. (3rd Ed.) N.K. Denzin & Y.S. Lincoln. Thousand Oaks CA: Sage Publications. pp.463-466.Steinberg, L. (2005). Cognitive and affective development in adolescence. TRENDS in Cognitive Sciences, 9(2), 69-74.Thomas, R.S. (1991). Character education: paradigms, problems, and potentials. The Clearing House, 65(1), 51-55.Williams, D.D., Yanchar, S.C., Jensen, L.C. & Lewis, C. (2003). Character education in a public high school: a multi-year inquiry into unified studies. Journal of Moral Education; 32(1), 3-33.Wrobel, E. (1997). Character education: A school and community collaboration. Social Studies Review, 37(1), 50-52.Yussen, S.R. (1977). Characteristics of moral dilemmas written by adolescents. brief reports. Developmental Psychology, 13(2), 162-163.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final
Staj & Uygulama Yoktur.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.