• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Fakültesi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 4 milyonu aşkın mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

FARMASÖTİK BOTANİK I

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eczacılık Fakültesi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Farmasötik Botanik I
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Farmasötik Botanik ve Bitkilerin Sınıflandırmasını, Bitkilerin Adlandırılmasını, Bitkilerin Teşhisini, Türkiye Florası ile İlgili Eserleri ve Herbaryumları açıklayabilecektir.
  • Farmasötik Botaniği tanımlar.
  • Bitki taksonomisinin prensiplerini tartışır.
  • Sınıflandırma tiplerini karşılaştırır ve sınıflandırma birimlerini sıralar.
  • Bitki ve drogların isimlendirilmesini açıklar.
  • Tıbbi bitkilerin bilimsel adını ve taksonomideki yerini belirler.
  • Tıbbi bitkilerin teşhis basamaklarını sayar.
  • Türkiye Florasındaki Dikotomik anahtarların bitki teşhisinde kullanılış prensiplerini açıklar.
  • Türkiye Florası ile ilgili eserleri sayar.
  • Herbaryumun tanımını yapar. Herbaryumun eczacılık açısından önemini açıklar. İdeal bir herbaryum örneğinin etiketinde bulunması gereken bilgileri sıralar.
  • Kök, gövde ve yaprağı açıklayabilecektir.
  • Organografiyi tanımlar.
  • Bitki teşhisinde faydalanılacak bitki organlarının morfolojik özelliklerini açıklar.
  • Kökün ve gövdenin morfolojik özelliklerini tanır.
  • Kök, gövde ve yaprağın morfolojik özelliklerini tanır.
  • Çiçek, meyve ve tohumu açıklayabilecektir.
  • Çiçeği ve çiçek kısımlarını tanımlar.
  • Çiçek durumu, çiçek formilü ve çiçek diyagramını açıklar.
  • Meyveyi tanımlar, meyve tiplerini örnekler vererek açıklar.
  • Tohumu ve yapısını tanımlar.
  • Drogların Adlandırılmasını açıklayabilecektir.
  • Bitkisel droğu tanımlar.
  • Bitkisel drogları tanır, isimlendirir ve örnekler verir.
  • Bitkisel drogların halk arasında kullanılışlarını ve ekonomik değerlerini açıklar.
  • Bitkiler Âleminin Gruplarını ve Tohumsuz Bitkileri açıklayabilecektir.
  • Tohumsuz bitki familyalarını karşılaştırır.
  • Tohumsuz bitki familyalarının tanıtıcı özelliklerini betimler.
  • Tohumsuz bitki familyalarına ait bitki türlerini ve droglarını tanır. Latince ve Türkçe isimlendirir.
  • Tohumsuz bitki droglarının halk arasında kullanımını ve ekonomik değerlerini açıklar.
  • Tohumsuz bitki türlerinin tıbbi, faydalı ve zehirli olanlarını ayırt eder.
  • Tohumsuz bitkilerin yayılışlarını açıklar.
  • Tohumlu Bitkileri açıklayabilecektir.
  • Tohumlu bitki familyalarını karşılaştırır, tanıtıcı özelliklerini betimler.
  • Tohumlu bitki familyalarına ait bitki türlerini ve droglarını tanır. Latince ve Türkçe isimlendirir
  • Tohumlu bitki droglarının halk arasında kullanımını ve ekonomik değerlerini açıklar.
  • Tohumlu bitki türlerinin tıbbi, faydalı ve zehirli olanlarını ayırt eder.
  • Tohumlu bitkilerin yayılışlarını açıklar.
  • Mantarlar, likenler ve eğreltileri açıklayabilecektir.
  • Mantarların genel özelliklerini açıklar. Mantarları sınıflandırır.
  • Önemli drogları ve kullanımlarını sıralar.
  • Likenlerin genel özelliklerini açıklar. Likenleri sınıflandırır.
  • Önemli drogları ve kullanımlarını sıralar.
  • Eğreltilerin genel özelliklerini açıklar.
  • Eğrelti-tohumlu bitki farklarını sıralar.
  • Adiantum capillus-veneris örneğini tanır ve çizer.
  • Önemli drogları ve kullanımlarını sıralar.
  • Kozalaklı bitkileri ve Pinaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Kozalaklı bitkilerin genel özelliklerini sıralar.
  • Coniferae sınıfındaki familyaların teşhis anahtarını açıklar.
  • Pinaceae familyasının genel özelliklerini açıklar.
  • Pinaceae familyasındaki cinslerin teşhisini teşhis anahtarı kullanarak yapar.
  • Pinus, Abies, Cedrus ve Picea cinslerinin genel özelliklerini açıklar.
  • Türkiye’de yetişen Pinus, Cedrus, Abies ve Picea türlerini ayırt eder.
  • Pinus, Cedrus, Abies ve Picea örneklerini çizer. Kısımlarını adlandırır.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Cupressaceae ve Taxaceae familyalarını açıklayabilecektir.
  • Cupressaceae familyasının genel özelliklerini açıklar.
  • Juniperus ve Cupressus cinslerinin genel özelliklerini açıklar.
  • Türkiye’de yetişen Juniperus türlerini ayırt eder.
  • Cupressus sempervirens türünün alttürlerini ayırt eder.
  • Juniperus ve Cupressus örneklerini çizer ve kısımlarını adlandırır.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Taxaceae familyasının Taxus cinsinin genel özelliklerin açıklar.
  • Taxus örneğini çizer ve kısımlarını adlandırır.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • İncelediği örneğin çiçek formülünü yazar ve çiçek diyagramını çizer.
  • Amaryllidaceae familyasının genel özelliklerini açıklar.
  • İncelediği örneğin genel görünüşü betimler, ilgili kısımları adlandırır.
  • Çiçek boyuna kesitini betimler, ilgili kısımları adlandırır.
  • İncelediği çiçeğin çiçek morfolojisini tanımlar, adlandırdığı kısımları tanımlar.
  • Amaryllidaceae familyasının önemli droglarını sıralar.
  • İncelediği örneğin çiçek formülünü yazar
  • Monokotiledonları, Asparagaceae ve Amaryllidaceae familyalarını açıklayabilecektir.
  • Monokotillerin genel özelliklerini açıklar.
  • Monokotil-Dikotil farklarını açıklar.
  • Asparagaceae familyasının genel özelliklerini açıklar.
  • İncelediği örneğin genel görünüşü betimler, ilgili kısımları adlandırır.
  • Çiçek boyuna kesiti ve ovaryum enine kesitini hazırlar, steromikroskopta inceler, betimler, ilgili kısımları adlandırır.
  • İncelediği örneğin çiçek morfolojisini açıklar, adlandırdığı kısımları tanımlar.
  • İncelediği örneğin çiçek formülünü yazar ve çiçek diyagramını çizer.
  • Familyaların önemli droglarını sıralar.
  • Amaryllidaceae familyasının genel özelliklerini açıklar.
  • Yaprağı, kısımlarını ve yaprak tiplerini açıklayabilecektir.
  • Yaprağın kısımlarını açıklar.
  • Lamina şekli tiplerini sıralar.
  • Lamina tepesi ve tabanı tiplerini sıralar.
  • Damarlanma şekillerine göre yaprakları sınıflandırır.
  • Damarlanma şekillerine göre verilen örnekleri betimler, yaprakları tanımlar.
  • Meyveyi ve tohumu açıklayabilecektir.
  • Meyveyi tanımlar ve gelişimini açıklar.
  • Meyve kısımlarını sıralar.
  • Meyveleri gelişimlerine göre sınıflandırır ve örnekler verir.
  • Basit meyveleri sınıflandırır.
  • Kuru meyveleri tanımlar, sınıflandırır ve örnekler verir.
  • Etli meyveleri tanımlar ve örnekler verir.
  • Tohumu tanımlar, kısımlarını açıklar.
  • Dikotiledonların genel özelliklerini, Ranunculaceae ve Solanaceae familyalarını açıklayabilecektir.
  • Bitki örneklerini stereomikroskopta inceler.
  • Bitki örneklerinin farklı kısımlarını uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Örneklere ait çiçek formülünü yazar ve formülü açıklar.
  • Familyaların genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Bitki örneğinin boyuna açılmış kaliksini, korollasını ve yaprağını uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Familyaların önemli droglarını sıralar.
  • Rosaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • Bitkinin genel görünüşünü uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Bitki örneğinin tek çiçeğini boyuna açar, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Örneğe ait çiçek formülünü yazar ve formülü açıklar.
  • Familyanın genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Boraginaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • Boraginaceae familyasının genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği morfolojik karakterleri tanımlar.
  • Bitki örneğinin tek çiçeğini boyuna açar, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Örneğe ait çiçek formülünü yazar ve formülü açıklar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Brassicaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Familyanın genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • İncelediği Brassicaceae örneğinin çiçek morfolojisini açıklar, örneği ve kısımlarını uygun büyütmede çizer.
  • İncelediği Brassicaceae örneğinin çiçek formülünü yazar ve çiçek diyagramını çizer.
  • Euphorbiaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Familyanın genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • Bitki örneğinin genel görünüşünü uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Bitki örneğinin siatyumunu ayırır, stereomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımlarını adlandırır.
  • Lamiaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Familyanın genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • Bitki örneğinin tek çiçeğini boyuna açar, stereomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımlarını adlandırır.
  • Boyuna açtığı tek çiçeği, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımlarını adlandırır.
  • Ginobazik stilusu ayırır, stereomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer ve kısımlarını adlandırır.
  • Örneğe ait çiçek formülünü yazar ve formülü açıklar.
  • Asteraceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Familyanın genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • Bitki örneğinin genel görünüşünü uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Bitki örneğinin ligulat kapitulumunun boyuna kesitini hazırlar, stereomikroskopta inceler.
  • Ligulat kapitulumun boyuna kesitini uygun büyütmede çizer, ilgili kısımlarını adlandırır.
  • Ligulat çiçeği ayırır, stereomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımlarını adlandırır.
  • Sipselayı hazırlar, streomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımlarını adlandırır.
  • Fabaceae familyasını açıklayabilecektir.
  • Familyanın genel morfolojik özelliklerini açıklar ve gözlemlediği karakterleri tanımlar.
  • Familyanın önemli droglarını sıralar.
  • Bitki örneğini stereomikroskopta inceler.
  • Bitkinin genel görünüşünü uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Bitki örneğinin tek çiçeğini disekte eder ve stereomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer, ilgili kısımları adlandırır.
  • Erkek ve dişi organlar topluluğunu ayırır, stereomikroskopta inceler, uygun büyütmede çizer ve kısımlarını adlandırır.
  • Tek pistili ayırır, uygun büyütmede çizer, kısımlarını adlandırır.
  • Örneğe ait çiçek formülünü yazar ve formülü açıklar.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Bilgi ve Belgeler
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.