• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

FELSEFE BÖLÜMÜ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Program Profili
Geri Dön

Program Profili

Felsefe temel doğruların/hakikatlerin akla dayanan bir araştırmasıdır. Bu amaçla, felsefe kavramları disiplinli bir sorgulama ile ele almanın yollarını açar. Felsefe gerek sosyal bilimlerin gerek doğa bilimlerinin temelini teşkil eder. Bu nedenle, uzmanlık dalında en ileri noktalara gelmiş, yenilikler getirmiş bilim insanlarının hemen hepsi felsefe ile ilgilenmiştir. Bununla birlikte, felsefe kendi yöntemleriyle, içerdiği konuların doğası ve derinliği ile diğer tüm disiplinlerden ayrılır. Felsefe yaşamın her boyutundan soruların yanıtlanmasının peşine düşer. Felsefe, düşünce ve argümanların geliştirilmesinde teknikler yaratmaya çalışır. Felsefe, düşünce ve konuların sistemli bir araştırması olarak bilim, sanat, din, politika ya da herhangi başka bir alanın görüşlerini ve kavramlarını inceleyebilir. Felsefi araştırmalar genellikle bir kavramın anlamı, temeli ve bu kavramın başka kavramlarla ilişkilerine odaklanır. Belirli kavramların araştırma alanı yapılması felsefeyi Mantık, Etik, Metafizik, Epistemoloji, Bilim Felsefesi, Dil Felsefesi, Felsefi Estetik, Siyaset Felsefesi gibi bazı alt bölümlere ayırmıştır. Anadolu Üniversitesi Felsefe Lisans Programı Sistematik Felsefe, Mantık ve Felsefe Tarihi anabilim dallarından oluşmaktadır. Bölüm öğretim elemanlarının başlıca çalışma alanları şunlardır: Mantık, Etik, Epistemoloji, Metafizik, Siyaset Felsefesi, Felsefe Tarihi, Tarih Felsefesi.

Felsefe Bölümü, yukarıda felsefenin genel yapısı ile ilgili verilen bilgiler çerçevesinde aşağıdaki öğretim amaçlarını ve öğretim stratejilerini belirlemiştir. Felsefe Bölümü'nün öğretim amaçları şunlardır: 

ÖA 1.Öğrencilerin akademik çalışmalarda başarılı olabilmeleri için gereken temel doğru ve kavramları akla dayalı bir sorgulamayla edinebilmeleri (FEDEK I, II, III, VII)

ÖA 2.Öğrencilerin başarılı bir felsefe eğitimi için gereken eleştirel bakış, çözümleyici yaklaşım, problem çözme ve argüman oluşturma, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerileriyle donatılması  (FEDEK II, III, VI, VII),

ÖA 3.Öğrencilerin kendilerini ifade edebilen, felsefi soru sorabilen, yazı yazmada başarılı, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen ve kendini yenileyen,  eleştiriye açık, özgüven sahibi, alanlarında özgün fikirler üreten, etik ilkelere bağlı felsefeciler olarak yetiştirilmesi (FEDEK IV, VIII, X, XI),

ÖA 4.Öğrencilerin, Üniversite’nin de vizyonunda yer alan yaşam boyu eğitim anlayışı çerçevesinde, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürülebilir kılacakları şekilde yetiştirilmeleri (FEDEK IX),

ÖA 5.Öğrencilerin mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olmaları (FEDEK X),

ÖA 6.Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi (FEDEK V).

Felsefe Bölümü'nün yukarıda verilen amaçlara uygun olarak belirlediği öğretim stratejileri ise şunlardır:

ÖS 1.Öğrencilere olanaklar ölçüsünde en modern eğitim öğretim olanakları ve ortamı sunulması (FEDEK I, II, V),

ÖS 2.Öğrencilerde en az B1 seviyesinde yabancı dil (İngilizce) kazanmaları yönünde farkındalık oluşturulması ve yabancı dil öğreniminin desteklenmesi, öğrencilerin bu yolda cesaretlendirilmesi (FEDEK VIII),

ÖS 3.Felsefe içindeki temel kuram ve kavramların iyi kavranması için yeterli bir eğitimin verilmesi (FEDEK I, VI),

ÖS 4.Çok yönlü düşünme ve çözümleme yeteneğinin kazandırılması (FEDEK II, VI, IX, XI),

ÖS 5.Seminerler vermek üzere alanında uzman kişileri davet ederek farklı felsefe konularında değişik bakış açılarının kazanımının elde edilmesi (FEDEK II, III, VI, XI),

ÖS 6.Bitirme tezi, ödev, rapor hazırlama ve sunuş yapma ortamlarında öğrencinin literatür araştırması yapma, yabancı dil (varsa) ve bilgisayar becerilerini kullanmasının, yaratıcılığının ve eleştirel düşünmesinin sağlanması (FEDEK II, III, IV, V, VI, VIII, X, XI),

ÖS 7.Bölüm dışı seçmeli dersler yoluyla öğrencinin kendi kişisel özellikleri ve istekleri ile uyumlu şekilde belli alanlara odaklanabilme ve/veya çevre, kültür, teknoloji, sanat gibi küresel sorunlarla ilgili bilgi sahibi  olması (FEDEK IV, V, VII, XI).

 

  • Program Profili
  • Kabul ve Kayıt Koşulları
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Öğretim Elemanları
  • Bölüm Bşk. ve AKTS Koord.
  • Alan Yeterlilikleri
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • Mezuniyet Koşulları
  • Üst Derece Programlarına Geçiş
  • İstihdam Olanakları
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.